Solide forskningsresultater om Project Portfolio Management
Største videnskabelige undersøgelse om porteføljer
Resultaterne fra Europas største videnskabelige multi-projekt ledelsesundersøgelse i 2022/23 er nu tilgængelige.
Mandag den 9. oktober blev de præsenteret i et webinar afholdt af Dansk Projektledelse.
Du kan nu gense webinaret her – nederst på siden.
MPM Studiet er initieret af Alexander Kock (TU Darmstadt) og Hans Geors Gemünden (TU Berlin) og har kørt i mere end 20 år. Derfor er det et af de mest robuste studier om projektporteføljeledelse i Europa.
Aarhus Universitet deltager i arbejdet
Aarhus Universitet har valgt at indgå i studiet af 2 primære årsager:
- At involvere flere danske organisationer og virksomheder så vi opnår en bedre benchmark i forhold til øvrige europæiske deltagere.
- At undersøge half Double i et større perspektiv end de studier der tidligere er lavet med fokus på danske organisationer.
Indholdet i webinaret
Medvirkende oplægsholdere var:
- Janick Wrona, Head of PMO hos Andel
- Alexander Kock, professor of technology and innovation management på Technische Universität Darmstadt, Tyskland – og
- Per Svejvig, associate professor, Department of Management på Aarhus Universitet og Head of the Project Organizing and Management Research Group.
Webinarets opbygning og agenda:
- Introduktion til MPM Studiet i dansk kontekst //Per Svejvig
- Resultater fra MPM Studiet //Alexander Kock
- Hvordan bruger Andel benchmarking resultaterne til at udvikle deres arbejde med projektporteføljer //Janick Wrona
- Q&A Session med deltagere i webinaret
- Deltag i undersøgelse – og få øget viden om jeres porteføljearbejde
Få indblik i resultaterne
Du kan gensen webinaret og få indblik i de faktorer, der påvirker porteføljerne i virksomheder og organisationer nedenfor.
Yderligere information om MPM Studiet findes her.
Får I lyst til at deltage i studiet – er muligheden der fortsat. Ved at deltage får i et solidt indblik I hvordan jeres porterføljearbejdet ser ud i forhold til andre virksomheder og organisationers. Det giver en stærk forståelse af udviklingspotentiale og -områder.
Læs mere om at deltage i undersøgelsen her.