Metoder & Værktøjer

Den ’dims’ jeg ikke kan undvære i min digitale værktøjskasse

Vi har hele verdenen til rådighed! Vi har oceaner af muligheder! Vi har hele det store www vi kan kigge i - men hvilke…
Read More
Metoder & Værktøjer

Skal jeg virkelig facetime?

Gør afstandene kortere i virtuelle projekter I stigende omfang er det et vilkår, at projekter har en hybrid organisering: Nogle deltagere er samplacerede og…
Read More
Metoder & Værktøjer

Der ér en sikkerhedssele i stolen, når de store it-projekter søsættes!

Der ér en sikkerhedssele i stolen under CEO’en og CIO’en, når de store it-projekter søsættes!   Desværre ved de ikke helt, hvordan selen spændes!!…
Read More
Metoder & Værktøjer

Hvad nu hvis dit projekt kunne give dig så meget GLÆDE, at du vågner glad hver morgen?

Jeg tror, at de fleste af os der arbejder med projekter, indimellem føler glæde og måske endda dyb glæde ved projektet. Det kan…
Read More
Metoder & Værktøjer

Enøjet fokus på forskelle skader projekterne

Projektverdenen og projektlitteraturen har et snævert perspektiv på forskelle, og det hæmmer projekternes resultater. Det er kun forskellenes problematiske potentiale, der bliver set og…
Read More
Metoder & Værktøjer

Big Room Planning – Fælles retning, koordinering og commitment

“Skærpet orientering bliver et afgørende anliggende for et organisatorisk fællesskab, idet det giver folk mulighed for at udvise praktisk dømmekraft, når de engagerer sig…
Read More
Metoder & Værktøjer

Ledelse er noget, vi producerer sammen

“Planning is everything, the plan is nothing" Dwight Eisenhower Mange års ledelsespraksis bygger på en antagelse om, at vi kan informere om planer og…
Read More
Metoder & Værktøjer

Hjælp med at skabe mere viden om opfattelsen af projektkompleksitet

Deltag samtidig i lodtrækningen om en iPad 32GB eller 1 af 5 bøger om "Ledelse af komplekse projekter" . Under temastrømmen "at være i kompleksitet"…
Read More
Metoder & Værktøjer

Den største af alle fejl er frygten for at fejle

Jeg har ikke fejlet. Jeg har fundet 10.000 måder, der ikke virker Citatet af Thomas Edison opfattes af mange som selvindlysende. Alligevel bruger udviklingsorganisationer…
Read More